Katalin-bál Salamáson

Această prezentare necesită JavaScript.

Puskás Elemér ditrói polgármesterrel és kedves feleségével, orotvai kollégákkal, a salamási közösség nagytiszteletű tagjaival és jelentős ifjú-csapattal zajlott le Salamáson a búcsú napjára időzített Katalin-bál – melynek első bő óráját volt szerencsém a vigadó, nagyszerű társasággal tölteni.

Bende Sándor területi RMDSZ-elnökkel léptünk be a Becze-vendéglőbe -őt rokoni szálak is kötik Salamáshoz. Engem az a derék barátom, aki sokat segített abban bukaresti hivatalnokként, hogy Borszék fejlődhessen, ügyeink haladjanak – és most kezet szoríthattam a nagybátyjaival, noha Olosz Szabolccsal is számtalanszor fogok még, ahányszor még találkozhatunk – remélhetőleg Bukarestben, és remélhetőleg újból magyar kormánytisztviselőnek dolgozhat (a magam álmát a sikerre ki se merem mondani, már csak „a medve bőréért” sem).

Bemutatkoztam, és – kampány lévén – bizony ígértem is: hogy eljövök ha csak tehetem a jövő évi búcsúra is, hiszen ma megilletődve ültem közöttük, gyerekeik előadását hallgatva, a papkoszorú tanítását hallgatva…

A Kimpián Melinda RMDSZ-elnök felkonferálásából kiderült: Bende Sándor területi elnökkel beszédet is mondhatunk – de mivel „a kedélyek oldásához” viccel zárta beszédjét, Sándor is hangulathoz illően azzal zárt és nyitott.

December 9-i mozgósítás, a szavazáson való jelenlét még belefért a mulatós hangulatba, aztán megkóstoltuk a ropogós kolbászt, Melinda reszelt diós süteményét.

És örültem, hogy utolsó pillanatban sikerült beugraniuk borszéki zenész barátaimnak az est hangulata megmentéséért – köszönöm, hogy igen mondtak kérésemre, és érezhették a táncra perdülők hangulatán, hogy „eltaláltuk” a hangulatukat.

Ez egy napon már a második salamási jelenlétem volt – kissé úgy éreztem magam ebben a számomra még ma reggel ismeretlen közösségben, mint akinek megfogják a kezét. Mint a szereplői

ennek a délelőtt készült, salamási templomban készült mai képnek:

köszönöm, Salamás, ezt a szép napot!

(Az autómhoz kilépve, kedves Barátok, felnéztem a csillagos égre a parkolóban. És úgy érzékeltem: Salamáson sokkal közelebb vannak az égen a csillagok! Hozzám legalábbis immár egész biztosan közelebb.)

Kapcsolódó képriport és részletek a salamási SzT.Erzsébet búcsúról:

https://mikjozsef.wordpress.com/2012/11/17/salamasi-erzsebet-bucsu-fenyei-es-gyerekarcai-azi-lumini-si-umbre-la-serbarea-sf-elisabeta-de-la-sarmas/#

Acest articol a fost publicat în Presa HU / Sajtóban. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

