Polgármesteri üzenet a Sikerszigetre

Tisztelt borszékiek!

Közel 30 napja járom a térséget – több, mint 60 napja indítottam a holnapomat, amit közel harmincezerszer nyitottak ki az érdeklődők.

De igazából én – az Önök polgármestere – nyitottam ki: a fókuszomat, az érdeklődési körömet. Olyan térségre láttam rá, ahol nem múlt el nap, hogy ne bosszankodtam volna. Tudják, kedves borszékiek, mennyire szerencsések vagyunk mi itthon, Borszéken?

Hiszen van, amiből tápláljuk reményünket, van, aminek örvendezzünk, látjuk a jövőt. Van sikerélményünk! (Kérdés: ki büszkélkedik majd ezzel? És meddig?)

Forrasok noc cimlap kep javaslat

De másutt ez nincsen így! Felmentem Hágótőig, ahol az embereknek még internetük is csak 300 méteres körzetben van. És egyetlen házban van vezetékes telefonjuk, ahová szükség esetén beszaladnak a többiek. És villanyt kell előbb vezetni, ahhoz, hogy valaha is használhassák a technika vívmányait. És lejártam Ditróig, ki Orotváig, ahol a 99%-os magyarság még nem érzi: Hargita Megye Tanácsa fenntartó ereje december 9 után változhat. Hiszen régiók újrarajzolása következik 2013-ban, amely után egy másik, régiós tanács “dirigálhat”… és akkor szétpukkanhat ez a védőbuborék.

Azt próbálom érzékeltetni: mi, itthon, Borszéken, egy kis sziget vagyunk a Ditró-Maroshévíz-Borszék-Tölgyes-Bélbor választókörzetben. Egy kis sikersziget. Másutt ropogtatja a településeket az erőtlenség, tehetetlenség. Közöny.

Megvallom, számomra ez az időszak nem “politikai kampány” volt, hanem egy tanfolyam: megtanultam az térség gondjait – megéreztem igazi potenciálját. Megmutatták az emberek: mit szeretnének, merre menjen a világ? Megláttam: hol, mit segíthetne a Borszék-sziget a térségnek? Ésszerű, igaz vágyakat, dolgos hozzáállást láttam sok személyes találkozáskor. Mikor bosszankodtam, akkor hit hiányát, élhetetlenséget, felületességet, széthúzást, vagy közömbös legyintést.

De találkoztam olyan magyarokkal is, itthon, ezen a kis örömszigeten, akik “dacból” nem mennének el szavazni. Olyanokkal, akiknek “mindegy”… (De hiszen nem lehet mindegy! December 9-e csak 24 óra – ám, meglátják: egy életre szól.)

És olyan derék városlakókat is hosszan próbáltam győzködni, akik azt mondták: ők elmennek szavazni, de ellenem, hogy ne legyek képviselő, nehogy “árván” hagyjam őket.

Jó borszékiek! Szeretett lakótársaim kis szigetünkön! Miért hiszik azt, hogy itt, akár Hágótőn a 300 méteres internetkapcsolat, mindörökké elég lesz ez a kicsi drága biztonságunk? Miért gondolják, hogy jó lesz nekem polgármesterként tovább is úgy akarni fejleszteni, hogy minduntalan ugyanazokba az akadályokba ütközöm? Miért jó Borszéknek, hogy az idén novemberben átadandó kezelő- és wellness-központunk csak jövő decemberre lesz kész (feltéve, hogy találunk forrást a másik 50%-os munkálathoz)? Miért és meddig tehetünk úgy, mint ha a 3000 léleknél is kisebb közösségünk kiszakadhatna a felelősségből, ami az egymás erejére való támaszkodást, az összekapcsolódást, összefogást illeti?

És végül: miért gondolják, hogy én polgármesterként egy “mindenes” volnék itt Borszéken, és senki más nem viheti a dolgokat a városvezető csapatunkból? Miért gondolják, hogy nincs itthon, a szigeten, egyenletes és korrekt vezető erő?

Vagy: miért félnek kipróbálni? Legutoljára pedig: miért nem akarnak a pukkanó védőbuborékok helyett inkább egy „itthoni” parlamenti képviselőt, aki 4 év alatt összerakja a “legót” a fejlődéshez?

Nyilván, a térségben rám adott szavazatok száma december 10-én mindenkinek megmutatja: mekkora az erőnk itt. Képzeljék: úgy áll a román politika, hogy egyetlen szavazaton is múlhat, hogy Önöknek Magyar képviselője legyen itt! – történetesen én.

Vállalja, hogy éppen az Önén, kedves Uram? Vagy az Önén, kedves Hölgyem?

December 9 a biztonságszigetünket növelheti. Én hiszek ebben, és – az elmúlt 30 nap „tréningjével” pontosan tudom, hogyan és mit kell tennem, hogy egyetlen “árvája” se legyen Borszéknek miattam.

Nyilván nem követelhetem a szavazatukat, tisztelt borszékiek. De, polgármesteri és képviselőjelölt- felelősségem teljes tudatában: kérem.

Tisz

telettel: Mik József, Sikersziget polgármestere, RMDSZ-es képviselőjelölt

Acest articol a fost publicat în Borszék, Dokumentum. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

